Svar

Har du tvångstankar? Kan du inte berätta lite om dom?
 
Svar: Alltså jag tror inte att jag har själva "diagnosen" (eller hur man nu ska säga haha) tvångstankar, men jag har ändå lite tvång inom mig liksom. Jag tror dock att alla har lite tvång inom sig, men vissa har mer medan vissa har mindre. Jag kan i alla fall ge ett exempel på något som jag får ganska ofta. Det handlar om att när jag ska sätta min dator på laddning innan jag ska lägga mig t.ex, så måste jag se till att sladden inte "nuddar" något i närheten och jag måste även blåsa omrking där för att det inte ska vara något damm där. Det som jag tror ska hända om jag inte gör det är att det ska börja brinna osv eftersom jag vet att det inte ska vara damm runt laddaren. Sen laddar jag aldrig min mobil över natten för att jag tror att t.ex en kudde ska ramla ner på själva laddaren och att det ska brinna, hör ni hur sjukt det låter haha?! Sen finns det även andra saker som att jag verkligen måste tvätta händerna innan jag ska äta något (verkligen vad som helst, som man rör med händerna då alltså) och jag måste alltid dubbelkolla allting osv. Dock har jag hört att det är mer att vara ansvarig, men jag kan verkligen uppleva det som jobbigt att det ständigt ska vara något som "tvingar" mig att göra något. De som verkligen har tvångstankar har ju de tankarna hela tiden vilket inte jag har, men jag tycker ändå att det är jobbigt och det känns som om det bara blir värre och värre haha.. Hoppas du fick svar och förstod vad jag menade, pusssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Lovisa