Hårtips

1. Använd först inpackning och sen balsam, alltså först schampoo, sen inpackning och sen balsam!

2. Använd en bredtandad kam istället för en borste för att reda ut håret när det är blött, det sliter mycket mindre.

3. Ha hårolja i topparna/längderna bara, om du tar oljan längre upp blir håret lätt fettigt. Tips på hårolja är moroccanoil, ganska "uttjatad" men ändå grym!

4. Använd bara hårsnoddar utan en metallclips för det sliter mycket mer än vad man tror. Jag ser faktiskt snoddar utan metallclips väldigt ofta, så det borde inte vara svårt att få tag på heller!

5. Drick mycket vatten! Jag har hört att det ska vara väldigt bra för både hår, hud och naglar om man dricker mycket vatten, så det är ett stort tips! Dock är jag ganska dålig på att dricka vatten, men jag ska absolut dricka mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Lovisa