muggkaka

jag gjorde nyss muggkaka vilket är typ kladdkaka i mugg eller något sådant. man blandar bara några ingredienser, häller i koppar och så ska de vara i mikron i 1 minut. det går jätte fort och det är verkligen supergott! man kan toppa med grädde osv om man vill. 
 
receptet: (har kopierat från hemsidan jag fick receptet ifrån) 
 

Till 2 stora eller 4 små muggkakakor
Det här behöver du : 
4 msk vetemjöl
4 msk strösocker
1 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
3 msk rapsolja
3 msk mjölk

GÖR SÅHÄR : 
Blanda ihop de torra ingredienserna i en liten skål. Knäck i ägget, tillsätt olja och mjölk och rör till en slät smet. Fördela smeten i inoljade koppar.  Fyll upp till 3/4, alltså lite mer än halva muggen. Kör i micron en och en, är kopparna väldigt små som dessa svarta ”glöggmuggar” kan du köra två samtidigt. Full effekt och när kakorna rest sig är dom nästan klara, beror helt på hur kladdiga man vill ha dom men över 2 min blir dom stenhård.

 

 
(inte min bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Lovisa