dag 8. sminktutorial

 
först börjar jag med en primer från bareminerals för att mitt smink ska hålla bättre. jag använder fingarna för att applicera denna primer. 
 
 
sen så tar jag foundation och det kan vara cliniques flytande foundation eller bareminerals mineralfoundation. jag använder en foundation borste från ecotools. 
 
 
i bland så använder jag bronzer och det gör jag för att ge ansiktet mer form och framhäva käkbenen eller vad man nu säger haha. det kan även ge ansiktet lite färg om man vill det. jag använder en puder/bronzer/rouge borste från ecotools.
 
 
det sista för min bas är mitt mineral veil från bareminerals. det är ett puder som inte täcker utan bara gör att ansiktet ser matt ut och inte glansigt. det gör också att sminket håller sig på plats. jag använder en stor puderborste från bareminerals. 
 
 
till mina ögon har jag bara mascara och jag använder en från benefit. den är superbra och jag älskar den! innan jag tar mascara så brukar jag böja mina ögonfransar i bland.
 
 
till sist så fyller jag i mina ögonbryn lite och det gör jag med skugga eftersom det ser mycket naturligare ut då. 
 
 
 
 
 
detta var min tutorial på hur jag sminkar mig! tänkte göra en video men det skulle bli för pinsamt så jag körde på bilder. jag brukar inte alltid sminka mig så här utan det kan vara lite mindre i bland, det beror alltid på. inlägget blev väldigt långt men jag visste inte hur jag skulle göra annars, så hoppas ni gillar det ändå! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Lovisa