bloggtips för dig som bloggare

• Var dig själv
 
Det är väldigt viktigt att vara sig själv tycker jag, då visar man sin riktiga sida! Lek ingen annan, utan var dig själv så lyckas du bättre. " Var dig själv, alla andra är redan tagna " 
 
• Ha kul och tro på dig själv
 
Blogga för att du tycker om det! Det är inte riktigt samma sak om man bloggar & bloggar men inte tycker att det är kul. Strunta i statistiken, kommentarerna och allt, blogga for the win! Det handlar inte om att få så här många läsare, så här många kommentarer osv. Ju mer du tror på dig själv desto snabbare kommer bloggen att växa. 
 
• Ta ingen skit
 
Jag själv tycker inte att det spelar så stor roll om man får någon negativ eller elak kommentar. Man blir ju såklart lite ledsen & så, men jag tycker att man ska skita i kommentaren & gå vidare! Låt inget påverka ditt bloggande, du driver din blogg själv! Människor som försöker trycka ner andra är säkert avundsjuka och mår inte bra själva. 
 
• Ha mycket bilder
 
Bilder är viktigt för att en blogg ska bli bra och intressant! Spela roll om det är mobil kamera eller systemkamera liksom, bara det blir en bra bild! Det blir ju förstås också tråkigt med BARA mobilbilder eller BARA kamera bilder, så det kan man variera mellan!
 
• Lagom mycket text
 
Tänk dig att du läser en text med riktigt mycket text så att ögonen knappt ser vad det står eller att du läser en blogg med bara några få meningar? Nja, inte så kul för mig i alla fall.. I bland kan man ju köra på långa inlägg med åsikter eller känslor eller inlägg då man bara har en bild & en mening, men man ska försöka ha lagom mycket text tycker jag. 
 
• Videoblogga
 
Själv har inte jag videobloggat än, men det ska jag verkligen börja med, lovar! I alla fall så tycker jag att bloggen blir mer levande och mer som en "blogg" när man videobloggar. Läsarna kanske vill höra ett inlägg när du spelar in dig liksom.. Gör ett videoinlägg & prata om din dag, något kul som har hänt osv. Om du har en hästblogg t.ex så kan någon filma när du rider eller om du har en mode blogg så kan du lägga upp en video om din snyggaste outfit kanske? 
 
• Din personlighet
 
Lägg in lite om vad din blogg handlar om och hur du är som person osv. i sidan av menyn kanske, då blir det bättre! Läsarna vill gärna se vem det är som bloggar och "vad" den personen bloggar om. 
 
• Ha kvalitet på inlägg
 
Det är bra om man varierar mellan mobil inlägg och dator inlägg tycker jag. Man märker lätt om det är ett mobil inlägg eller om det är ett dator inlägg, så det är bra att man varierar mellan det och inte kör en sak. Så lägg tid på att skriva kvalitet inlägg i stället för att slarva med mobil inlägg!
 
• Rätt stavning
 
Om du kör på ett mobil inlägg/dator inlägg & skriver fort så kan det lätt bli fel stavningar. Titta igenom ditt inlägg & se om du har stavat rätt & publicera den sen. Vissa läsare tröttnar fort på massa felstavningar & det är nog inte så trevligt.. 
 
• Lockande rubriker
 
Nu är inte jag bäst på detta heller, men det är ett bra tips! Skriv gärna lockande rubriker som hänger i hop med texten du har skrivit, då drar sig läsare lätt dit! Jag vet att det i bland kan vara svårt att hitta på en bra rubrik, men försök! 
 
• Snyggt & prydligt
 
Som ni vet så kanske det inte är så många läsare som drar sig till en ful & o prydlig design & header.. Försök & håll det snyggt & prydligt så vill läsarna gärna fortsätta läsa din blogg! Om du är dålig på designer så finns bloggdesign.nu där du kan ladda ner designer som du kan använda. 
 
 
 
Vi hörs sen! /e

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Kan du visa hur du tar maccarolini (stav) Du vet sån där olja i håret <3 puss bästa du <3

2013-02-03 @ 13:18:55
URL: http://Livetsomhannajohanssoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Lovisa